E-TİCARET NEDİR?

Firmaların ticari faaliyetlerini internet üzerinden yapmaları olarak açıklanan e ticaret, özellikle son dönemlerde oldukça popüler hale gelmiştir. İnternetin yaygınlaşmasıyla beraber ortaya çıkan bu kavram, ticaretin online halidir.

Peki, e ticaret neden önemli? Sadece ülkemizde değil tüm dünyada büyük rağbet gören ve adından sıklıkla bahsedilen bu kavram, insanların elektronik ortamla iç içe olması sonucu ortaya çıkmıştır. Artık insanlar dışarıya çıkıp mağaza mağaza gezerek alışveriş yapmaktansa, internet üzerinden sayısız mağazaya erişim sağlamayı tercih etmektedir. İster aynı şehirde olsun ister bambaşka bir ülkede, tek bir tuş ile online satış sitelerinden alışveriş yapılabilmesi mümkündür. Büyük kolaylık sağlayan bu alışveriş sistemi dünya üzerinde birçok kişinin alışverişte ilk tercihi olmaktadır.

E Ticaretin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Hem tüketiciler hem de satıcılar için avantajlı olan dijital ortamın önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Özellikle firmaların çok daha kısa süre içerisinde daha büyük kitleye ulaşması için en ideal yol olan e ticaret, tüketiciler için de en cazip alışveriş yöntemidir.

E ticaret neden önemli, sorusunun cevabı aslında oldukça basittir. E ticaretin firmalara sağladığı en büyük avantaj 7/24 ulaşılabilir olmalarıdır. Bu aynı zamanda tüketiciler için de büyük bir faydadır. İstenilen herhangi bir vakit internet üzerindeki sanal mağazada tüketiciler istedikleri gibi gezebilir ve alışveriş yapabilir. Bu günümüzde oldukça önemli bir ayrıntıdır. Mesai sonrası mağazalara yetişeyim derdi olmadan çok sayıda sanal mağazadan istenilen her şey alınabilir.

Ayrıca bu sanal mağazaların çok çeşitli olması ve satılan ürünlerin daha makul olması tüketicilere büyük avantaj sağlamaktadır. İnternet üzerinden satılan ürünlerin daha uygun olmasının en büyük nedeni ise mağaza kirası ödenmemesi ve stoklama zorunluluğu olmamasıdır.

Etkili E Ticaret Stratejileri Nelerdir?

E ticaret neden önemli, sorusuna cevap verilmesinin ardından e ticaretin etkili bir şekilde yapılabilmesi için gerekli olan stratejilerden biraz bahsetmek isteriz. Ancak doğru stratejiler ile başarılı sonuçlar elde edilebilir ve güçlü bir marka haline gelinir.

Öncelikle e ticaret sitelerinin gizlilik sözleşmesi sunması gerekir. Bu hem tüketiciler hem de satıcılar için büyük fayda sağlar ve tüketicilerin markaya güvenmesini sağlar. Ayrıca satışların arttırılabilmesi için web sitesinde düzenli olarak güncel içerik pazarlamalarının yapılması gerekir. Böylece hedef kitlenin markaya ulaşması sağlanır.

Diğer bir önemli nokta ise sosyal medyanın etkin olarak kullanılarak hedef kitle ile etkileşim içerisine girilmelidir. Bu sayede müşteriler dönüşüm için teşvik edilerek satışlar arttırılır ve gelişim sağlanır.