e-İmza Çözümleri

e-İmza (Elektronik imza) nedir?

Gelişmiş teknolojinin ülkemizde hayata geçmesiyle birlikte birçok alanda olduğu gibi resmi işlemlerde de güvenlik ve kolaylık araçları faaliyete geçti. Bu kolaylıklar arasında yer alan elektronik imza, şahsi işlemlerde veya kurumsal işlemlerde imza yetkisi bulunan kişilerin imzasını taklit ederek dolandırıcılık gibi olayların önüne geçilmesi için tasarlanmış bir uygulamadır. 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’na göre elektronik imza, ıslak imza gibi evlilik, veraset ve şahitlik gibi hukuki olaylar haricinde kalan tüm işlemlerde geçerlidir.

Elektronik imza, başka bir elektronik veriye eklenen veya elektronik mantıksal ile aynı doğrultuda çalışan, harf, rakam ve objelerden oluşan ve dijital ortamda hazırlanarak “akıllı kart” veya “token” aracılığı ile kullanılabilen bir tür kimlik doğrulamadır. Taklit edilmesi mümkün olmayan bu imza, hukuki anlamda tüm mecralarda geçerli olup değiştirilmesi veya benzerinin yapılması gibi durumlara karşı güvenilirdir.

Elektronik imza kimler alabilir?

E-imza, bir kurumda imza yetkisi kimde ise o kişi tarafından atılabilen bir imzadır. Çünkü bu imza türü, bilgisayar ortamında kimlik doğrulaması yapıldıktan sonra atılabilmektedir.

e-İmza nerelerde kullanılabilir?

  • Edevlet uygulamalarında,
  • Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sistemine uyumlu işlemlerde
  • Ticari Sicil işlemlerinde (MERSİS projesi bünyesinde olanlar)
  • Kamu projelerinde (MERSİS, UYAP, KEP, EREÇETE, E-DEVLET, EKAP, TİTUBB), e-imza kullanılması zorunludur.
  • Hizmet sözleşmelerinde ve çalışanların gerekli evraklarında,
  • Bankaya talimat verirken,
  • Bayiler arası sipariş verilirken,
  • Onay gerektiren formlarda,
  • Şirketlerin yönetim toplantılarında alınan kararları onaylarken elektronik imza kullanılabilir.

e-İmza(Elektronik İmza), elle atılan imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir. e-İmza(Elektronik İmza), elektronik işlemlerde gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkâr edilemeyeceğini garantiler, e-İmza elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantiler.

5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’na göre elektronik imza, aynen günlük hayatımızda kullandığımız ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahip bir uygulamadır.

Yerinde ve anında e-imza(elektronik imza) vermeye yetkili bayilerimizi ziyaret ederek TÜRKKEP e-imzanızı anında alabileceğiniz gibi; müşteri temsilcimiz ziyaretinize gelerek, yerinizde e-imzanızı teslim edebilir. Ayrıca stantlarımızın bulunduğu ticaret, sanayi ve mali müşavirlik odalarından TÜRKKEP elektronik imzanızı anında alabilirsiniz.

E-İMZA FİYATI
1 Yıllık 175 TL
2 Yıllık
3 Yıllık 315 TL
1 Yıllık (Yenileme) 110 TL
2 Yıllık (Yenileme)
3 Yıllık (Yenileme) 235 TL

Yerinde e-İmza Bedeli 175 TL’dir.

Fiyatlara KDV dahil değildir.

 

Zaman Damgası

İsteğe bağlı zaman damgası ile bir verinin belirli bir tarihte ve belirli bir zamandan önce var olduğunu kanıtlayabilirsiniz.

Canlı Destek

Kurulum ve Teknik destek hizmeti için ilgili uzman TÜRKKEP personelinden hizmet alabilirsiniz.

Kampanyalar

Size en uygun kampanyalarımızdan birini seçerek tasarruf edebilirsiniz.

Zaman ve Kağıt Tasarrufu

Kağıt ortamı yerine elektronik ortam, hızlı ve güvenilir iletişim.

e-İmza Çözümleri Sıkça Sorulan Sorular

e-İmza, başka bir elektronik veriye eklenen veya başka bir elektronik veriyle mantıksal bağlantısı bulunan ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik veriyi ifade eder.

e-İmza, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca, ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir. Elektronik işlemlerde gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini garantiler. e-İmza, elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantiler.

e-İmza başvurunuza ilişkin ödemenizi aşağıdaki yollarla yapabilirsiniz.:

İlgili tutarı başvuru formunda yer alan banka hesap numaralarına havale yolu ile gönderebilirsiniz.

İlgili tutarı başvuru formunda yer alan banka hesap numaralarına EFT yolu ile gönderebilirsiniz.

Başvuru formunun sonunda yer alan kredi kartı alanlarını doldurarak, kredi kartı yolu ile yapabilirsiniz. Banka hesap numaralarımız için tıklayın.

Kişilerin e-İmzasının oluşturulabilmesi için kimlik kontrollerinin yapılması zorunludur. Bu işlem dört şekilde gerçekleştirilebilir.

Adreste Kimlik Kontrolü ve Kurulum Hizmeti tercih edilerek,

Noter aracılığıyla,

TÜRKKEP ofisine gelerek,

Kurumsal Başvuru Sözleşmesi imzalayarak (çok kullanıcılı kurumlara özel)

Adreste Kimlik Kontrolü ve Kurulum Hizmeti yalnızca TÜRKKEP tarafından sunulan opsiyonel bir hizmettir. Elektronik imzanın oluşturulabilmesi için kişilerin kimlik kontrolünün yapılması zorunludur. TÜRKKEP bu hizmeti ile, belirlenen gün ve saatte adresinize gelerek kimlik kontrolünüzü gerçekleştirir. Bunun için 7/24 Müşteri Destek hattımıza ulaşabilirsiniz.